Programy

  • „Wiem, czuję, rozumiem”
    Głównym celem programu jest wyposażenie dziecka w wieku przedszkolnym w wiedze i umiejętności, które umożliwia mu pełne przystosowanie się do otaczającego świata i jego reguł. Realizacja programu pozwoli dziecku poprawnie funkcjonować w grupie rówieśniczej, stosować w kontaktach z innymi zasady i normy społeczne, a w miarę możliwości również zmienić świat na lepsze. Mocny system wartości, w który chcemy dzieci wyposażyć może stać się narzędziem ich życiowych procesów, może również ochronić przed wieloma błędnymi i niewłaściwymi wpływami z zewnątrz. Nauczyciel przedszkola jako nosiciel i jednocześnie reprezentant podstawowych wartości stanowiących podstawę wychowania dziecka do wartości, będzie mógł realizować założenia programu w sposób przemyślany, systematyczny i konsekwentny.
  • „Jarzynowa matematyka-matematyczny bazarek”
    Cele ogólne:
    – rozwijanie nawyków prozdrowotnych
    – rozbudzanie świadomości zdrowego żywienia
    – rozwijanie aktywności, zachęcanie do „zdrowej twórczości”
    – doskonalenie czynności kulinarnych
    – nauka podejmowania właściwych decyzji żywieniowych
    – pobudzanie do przezywania doświadczeń wielowiosłowych (węch, wzrok, smak, dotyk)
  • „Cała Polska czyta dzieciom”
    – wprowadzenie dzieci w świat literatury
    – budzenie zaciekawienia książką przez ciekawe zabawy literacko-teatralne, wycieczki oraz przemyślany i atrakcyjny kącik książek w sali przedszkolnej
    – kształcenie nawyków czytelniczych, nabywanie nawyku dbania o książki i szanowania ich
    – zapobieganie uzależnieniu od telewizji i komputerów
    – doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem
    – rozwijanie i poszerzanie wiedzy o świecie
    – rozbudzanie wyobraźni
    – wzmacnianie poczucia własnej wartości dziecka
    – budowanie więzi między rodzicem i dzieckiem
    – zaznajomienie dzieci z utworami Wandy Chotomskiej, Jana Brzechwy i twórczością bajkopisarzy
    – zachęcenie nauczycieli i rodziców do głośnego i systematycznego czytania dzieciom
    – stwarzanie okazji do samodzielnego czytania
    – przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych
    – uczenie nieagresywnych sposobów rozwiązywania problemów i konfliktów
    – przygotowanie dzieci do późniejszego, już samodzielnego wyboru książek
    – nauka obcowania z literaturą w sposób samodzielny, refleksyjny i twórczy
  • „Spójrz inaczej” (5, 6 latki)
    Cele ogólne:
    – rozwijanie wrażliwości oraz empatii na problemy środowiska, gotowość do niesienia pomocy innynm
    – rozwijanie postawy szacunku dla dobra wspólnego
    – eliminowanie agresji
    – rozwijanie umiejętności współżycia oraz współdziałania w grupie
    – kształtowanie umiejętności rozwiązywania konfliktów
    – uczenie właściwych zachowań wobec innych
    – wpajanie zasad i norm życia społecznego
    – uczenie sposobów komunikacji i porozumiewania się
    – uczenie dyskutowania i dochodzenia do kompromisu
  • „Czy to bajka, czy nie bajka”
    Cele ogólne:
    – rozbudzanie ciekawości poprzez poznawanie baśni, rozwijanie wyobraźni dzieci
    – uwrażliwianie na bodźce zewnętrzne, budzenie pożądanych emocji
    – rozwijanie umiejętności wyrażania uczuć i pragnień, kształtowanie rozwoju emocjonalno-społecznego
    – zachęcanie do aktywności poprzez różnorodność sytuacji przedszkolnych (oddziaływanie wielozmysłowe)
    – kształtowanie umiejętności efektywnego współdziałania w grupie
    – doskonalenie estetyki wykonywanych prac, pobudzanie do samodzielnej twórczości
  • „Na sportowo-jest zdrowo”
  • „Tydzień Polski”
  • „Tydzień Europejski”