Programy własne

W roku 2020-2021 w naszej „Przystani Elfów” realizujemy trzy programy własne:

  • „Smakowita matematyka”

              Cele ogólne:

    • Stwarzanie okazji do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju osobowości;
    • Kształtowanie nawyków zdrowego żywienia;
    • Kształtowanie wyobraźni dziecięcej;
    • Kształtowanie zdolności do wysiłku intelektualnego;
    • Wspieranie i rozwijanie u dzieci uzdolnień;
    • Rozbudzanie u dziecka wiary we własne możliwości;
    • Rozwijanie umiejętności analizowania danych, porównywania, uogólniania;
    • Stymulowanie rozwoju aktywności dzieci poprzez stosowanie różnorodnych ćwiczeń  i zabaw prowadzących do nabycia umiejętności matematycznych;
    • Wprowadzenie dzieci w matematyczną metodę ujmowania świata materialnego

      Cele szczegółowe programu:
    • Kształtowanie, rozwijanie wszystkich zmysłów;
    • Dokonywanie analizy, syntezy, porównywania i klasyfikacji spostrzeganych produktów;
    • Poszukiwanie odpowiedzi na nurtujące je pytania, problemy;
    • Stymulowanie twórczej aktywności matematycznej;
    • Kształtowanie u dzieci kreatywności;

     

  • „Z bajką za pan brat”

    Głównym celem programu jest promowanie wśród dzieci czytania bajek i baśni jako sposobu na ich rozwój, kształcenie, zdobywanie wiedzy i wychowanie szczęśliwego człowieka oraz kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym. Program ten wykorzystuje w edukacji narzędzia i zasoby cyfrowe oraz metody kształcenia na odległość, włączając rodziców w jego realizację.          Cele szczegółowe programu:

    • Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci;
    • Włączenie rodziców do aktywnej i systematycznej współpracy w realizację programu poprzez nagrywanie i udostępnianie czytanych przez siebie bajek;
    • Kształtowanie postaw, wychowanie do wartości;
    • Przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych;
    • Uwrażliwienie na piękno języka polskiego i zachęcanie do posługiwania się poprawną polszczyzną;
    • Wyzwalanie pozytywnych emocji (radości, zadowolenia, poczucia bezpieczeństwa);
    • Rozwijanie wyobraźni, koncentracji i uwagi, zdolności twórczego myślenia;
    • Wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka;
    • Przedstawienie dzieci z niepełnosprawnością jako wartościowych ludzi, którzy chcą się bawić, śmiać, uczestniczyć w życiu grupy;
    • Uświadomienie dzieciom swoich praw i obowiązków;
    • Kształcenie nawyków czytelniczych, nabywanie nawyku dbania o książki i szanowania ich;
    • Budowanie więzi między rodzicem i dzieckiem;
    • Rozwijanie i poszerzanie wiedzy o świecie oraz rozbudzanie wyobraźni;
    • Zachęcenie nauczycieli i rodziców do głośnego i systematycznego czytania dzieciom;
    • Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem;
    • Przygotowanie dzieci do późniejszego, już samodzielnego wyboru książek;
    • Nauka obcowania z literaturą w sposób samodzielny, refleksyjny i twórczy;
    • Uczenie nieagresywnych sposobów rozwiązywania problemów i konfliktów;
    • Stwarzanie okazji do samodzielnego czytania.
  • „Kodowanie i programowanie z Elfikiem”

    Głównym założeniem programu jest to, aby już najmłodsi rozpoczęli naukę tworzenia poleceń i sekwencji obrazkowych. Kolejnym etapem będzie programowanie wizualne sterujące robotem Photonem.
    Celem głównym programu jest rozwijanie kompetencji kluczowych u dzieci poprzez wprowadzenie wychowanka w świat technologii.
             Cele szczegółowe programu:

    • podniesienie kompetencji w zakresie nauki kodowania i programowania
    • zastosowania nowych technologii w procesie edukacyjnym
    • podniesienie atrakcyjności dydaktycznej pracy nauczyciela
    • umożliwienie nauczycielom rozwoju osobistego- wzbogacenie warsztatu pracy nauczyciela
    • rozwój myślenia matematycznego, logicznego u dzieci
    • rozwijanie kreatywności i innowacyjności myślenia dziecięcego
    • rozwijanie umiejętności współpracy w grupie
    • wdrażanie do świadomego i celowego korzystania z nowoczesnych technologii
    • umożliwienie wychowankom przedszkola lepszego startu w edukacji wczesnoszkolnej a także na kolejnych etapach nauki
    • podniesienie edukacyjnej atrakcyjności placówki w mieście
    • dostrzeganie przez dziecko zalet i wad korzystania z technologii.